Thursday, October 11, 2012

"အမြန္ၿမတ္ဆုံးေသာ ၀ါဒ ႏွင့္ သာသနာၿပဳဘုရင္၏အဆုံးအမ"


ျမတ္ဗုဒၶလြန္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္(၂၀ဝ)ေက်ာ္ကာလ ခရစ္မေပၚမီ
ႏွစ္(၃၀ဝ)ခန္႔ကာလတြင္ ဇမၺဴဒီပတစ္ခုလံုး၏ ဧကရဇ္မင္းႀကီး
အေသာက ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ထိုဇမၺဴဒီပါ၏ ဧကရဇ္မင္းႀကီး
အေသာကသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ထိုသေဘာထားႀကီးျခင္း၊
ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ သည္းခံျခင္းဟူေသာဝါဒကို လိုက္နာ
က်င့္သံုးရာ၌ စံနမူနာယူထိုက္သည့္ မင္းႀကီးတစ္ပါးျဖစ္သည္။




သူသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔ေသာ သူ၏ဓမၼႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး၌
ထင္ရွားတည္ရွိ၍ေနၾကကုန္ေသာ အျခားအျခားေသာ ဟိႏၵဴဘာသာ ,
ဂ်ိန္းဘာသာ ,ျဗဟၼဏဘာသာ , နတ္ကိုးကြယ္ သည့္ဘာသာ
အစရွိေသာ ဘာသာတရားအားလံုးတို႔ကို လြတ္လပ္စြာ
ကိုးကြယ္ခြင့္ႏွင့္ သူကိုယ္တိုင္ဂုဏ္ျပဳ၍ အ႐ိုအေသျပဳျခင္း၊
ေလးအျမတ္ျပဳျခင္း၊ ေထာက္ပံ့အားေပးျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္
ခဲ့ေလသည္။

သူ၏ဓမၼႏိုင္ငံေတာ္၌ ဘာသာေရးပဋိပကၡမရွိ၊ မတူ ထူးျခားေသာ
ဘာသာဝင္အားလံုးတို႔ ခ်စ္ခင္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပူးတြဲ ေနထိုင္ၾကသည္မွာ
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ခႏၱီဝါဒ , အဟႎသဝါဒေပၚ၌ အေသာကခ်မွတ္ထားေသာ
Common ground-ေပၚမွာ လက္တြဲရပ္တည္၍ ေနႏိုင္ၾက
ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။

အေသာကသည္ အေနာက္ဖက္တြင္ ဂရိ၊ ေျမာက္ဖက္တြင္ ႐ုရွားႏွင့္
ဟိမဝႏၱာတစ္ေလွ်ာက္၊ အေရွ႕ဖက္တြင္- ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္၊
ေတာင္ဘက္တြင္- အိႏၵိယသမုဒၵရာ၊ သူ၏ ဩဇာလႊမ္းမိုးထားသမွ်
က်ယ္ျပန္႔စြာေသာ နယ္ေျမႀကီး တစ္ခြင္လံုး၌ အယူဝါဒႏွင့္ အမ်ိဳး
ဇာတ္မတူၾကသည့္ လူသားေပါင္းမ်ားစြာတို႔ လက္တြဲေနထိုင္ၾကရန္
ခႏီ ၱ , သစၥာ , အဟႎသာ(မညႇင္းဆဲျခင္း) ဟူေသာ Common ground-ကို
မည္ကဲ့သို႔ ခ်မွတ္ခဲ့သည္ ဆိုသည္တို႔ကို သူ၏ေက်ာက္စာေပါင္းေ
ေၿမာက္မ်ားစြာတို႔၌ ေတြ႕ရွိရသည္။

" ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ေရွ႕တြင္ေဖာ္ၿပခဲ့ေသာ ဗုဒၶ၏ ဥပသကာ
ေကာင္းၿဖစ္ေတာ္မူႀကေသာ ဗုဒၶသာသနာၿပဳမင္းေကာင္း၊
မင္းၿမတ္ အေသာကမင္းႀကီး၏ အဆုံးအမ
လမ္းညႊန္ခ်က္ကုိ ေနာက္ေနာင္ေသာ ဗုဒၶသာသာနာ
ၿပဳမင္းတုိ႔သည္ အစဥ္အဆက္ခံယူလုိက္နာက်င့္သုံးႀက
ကုန္၍ ႏွစ္ေပါင္း-(၂၅၀ဝ)ခရီး ဗုဒၶဘာသာ သမိုင္း
တစ္ေလွ်ာက္ ဗုဒၶသာသနာျပဳမင္းႏွင့္ သာသနာျပဳ
ပုဂၢိဳလ္တို႔က အျခားဘာသာဝင္တို႔ကို ဗုဒၶဘာသာဝင္
အျဖစ္သို႔ အတင္းအၾကပ္ အႏိုင္အထက္ျပဳ၍
ေၿပာင္းလဲျခင္းေၾကာင့္ ကမၻာေျမႀကီးေပၚ၌ ေသြး
တစ္စက္တစ္ေပါက္ ထိစြန္းခဲ့ဖူးသည့္ ၿဖစ္ရပ္မ်ိဳး
လံုးဝမရွိခဲ့ဘူးေခ်။ "

" မွားယြင္းေသာအေတြး မေကာင္းေသာအေျပာ
မေကာင္းေသာအလုပ္ တစ္ခုခုေၾကာင့္ ဆူပူ
ေသာင္းၾကမ္း ျခင္း၊ ရမ္းကားျခင္း၊ ႏွိပ္စက္ျခင္း
ၿဖစ္လာလွ်င္ ထိုအမႈမ်ိဳးသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ျမတ္ဓမၼႏွင့္
လံုးလံုးဆန္႔က်င္သည္သာျဖစ္၏။ "- သီတဂူ အရွင္ေကာ၀ိဒသိရီ

No comments:

Post a Comment